Deklaracja Dostępności
Wstęp
im. Kazimierza Kirejczyka w Łodzi zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej:
Daty publikacji i aktualizacji
- Data publikacji strony internetowej: 2020-02-25.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-02-04.
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
- Strona zawiera odnośniki do stron zewnętrznych, które nie są w pełni dostępne cyfrowo.
- Niektóre pliki do pobrania zamieszczone na stronie nie są dostępne cyfrowo - informacje zawarte w tych plikach będą udostępniane w sposób alternatywny.
- Strona zawiera mapę dojazdu - mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
- W zakładce "O nas" i "Patron" znajdują się prezentacje niedostępne cyfrowo. Prezentacje te zostały przygotowane przed wejściem w życie ustawy. W razie potrzeby mogą one zostać udostępnione w sposób alternatywny.
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
- Niniejsze oświadczenie sporządzono dnia: 2021-01-25.
- Oświadczenie zostało ostatnio poddane przeglądowi w dniu: 2024-03-29.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt:
- osoba kontaktowa - Joanna Lefik, Anna Czajkowska,
- adres e-mail - kontakt@sps194.elodz.edu.pl,
- numer telefonu - 42 643-66-26,
- adres do korespondencji - Szkoła Podstawowa Specjalna nr 194, im. Kazimierza Kirejczyka, ul. Siarczana 29/35, 93-143 Łódź.
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Informacje na temat procedury wnioskowo-skargowej
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich
Dostępność architektoniczna
- Szkoła Podstawowa Specjalna nr 194 w Łodzi znajduję się przy ul. Siarczana 29/35.
- Budynek SPS nr 194 w Łodzi jest dostępny dla osób z niepełnosprawnością ruchową.
- Wejście główne posiada jednostopniowy podest, a obok po lewej stronie znajduje się podjazd z poręczą dla wózków. Pierwsze drzwi są otwierane ręcznie przez wchodzących, dostosowane szerokością dla wózków. Za pierwszymi drzwiami na wprost znajdują się następne /w odległości ok. 1,5 m/ otwierane automatycznie przez portiera /elektrozamek/ dostosowane szerokością dla wózków, dzwonek do drzwi umieszczony jest na wysokości ok.1,5 m po prawej stronie w wiatrołapie.
- Korytarze szkolne połączone biegiem schodów z dwóch stron.
- Klatki schodowe wyposażone w poręcze. Wejście na schody oznaczone taśmą ostrzegawczą – żółto- czarną.
- Przejście do sali gimnastycznej łącznikiem, bez barier architektonicznych.
- Wyjścia na boisko szkolne są jednostopniowe, z podjazdami wyposażonymi w poręcze dla wózków.
- Przed wejściem do budynku szkolnego znajduje się parking ogólnodostępny z wydzielonymi dwoma miejscami parkingowymi dla osób niepełnosprawnych.
- Osoba niepełnosprawna z psem asystującym może wejść do budynku szkoły po uprzednim umówieniu terminu spotkania telefonicznie. Warunkiem wejścia na teren szkoły z psem asystującym jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenie o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych. Możliwość wejścia do budynku z psem asystującym nie zwalnia osoby niepełnosprawnej z odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez psa asystującego. Osoba niepełnosprawna nie jest zobowiązana do zakładania psu asystującemu kagańca oraz prowadzenia go na smyczy.
- Brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
Aplikacje mobilne
Podmiot nie posiada aplikacji mobilnych.